Anna Katariina

GRADUATION!!!

Jätä kommentti

MÄ VALMISTUN JOULUKUUSSA 2012!!! Siis vuoden ja kahden kuukauden päästä!! Kävin tänään taas juttelemassa mun academic advisorin kanssa. Hän vähän ihmetteli, että miten mun kaksi kirjallisuuskurssia on hyvitetty saksan kursseilla. Käski käydä tarkistamassa, mutta näillä näkymin mulla olisi vain 13 kurssia suorittamatta 14:n sijaan. En uskaltanut vielä innostua asiasta, ja niinpä astelin Mitchell College of Business-koulun alakertaan ”opinto-ohjaajien” juttusille.

Mun oli tarkoitus tehdä saksan kielestä minor, joka olisi edellyttänyt noin kuuden ylimääräisen kurssin ottamista. Jätin kuitenkin saksan pois viime syksyn jälkeen, sillä aika vaan ei millään tuntunut riittävän. No, aikaisemmin olin kuitenkin saanut hyväksynnän, että mun kaksi viimeistä (advanced-level) saksan kurssia hyväksyttäisiin englannin kirjallisuuskurssien tilalle, sillä nämä kyseiset saksan kurssit käsittelivät myös kirjallisuutta. Mutta tällä hetkellä mun saksan kielen kaksi ensimmäistä kurssia (mitkä ei kyllä millään tavalla käsittele kirjallisuutta, ihan peruskielioppia ”Ich bin Kata und ich komme aus Finnland”) on siellä englannin kirjallisuuskurssien tilalla. Ja vaikka tiputin tuon minorin pois (minor on muuten sivuaine, pääaine on siis finance), tuo hyväksiluku on jäänyt voimaan. Ja on voimassa vielä tänäänkin!

Kysyin noin 20 kertaa, että eihän sitä enää voi muuttaa takaisin (sillä kyllä mua tässä aika lailla onnistaa, ja englannin kirjallisuuslaitosta ei, sillä ne menettää yhden ”innokkaan” opiskelijan). Sanoivat, että se on ja pysyy. JEEEEE!!! Jos totta puhutaan, niin ei ollut kyllä minkäänlaista kiinnostusta ottaa ylimääräisiä kirjallisuuskursseja. Mun pääaine on Finance, ja haluan keskittää aikani opiskelemaan jotain hyödyllistä ja itseä kiinnostavaa. Sitten katsoivat vielä mun kurssivalintoja, ja sanoivat, että sulta puuttuu nyt yksi ”Humanities” -aine, eli historiaa tai muuta vastaavaa vielä yksi kurssi pitäisi ottaa.

Olin vaan, että ”Äh, ei oikein historiakaan kiinnosta, mutta onneksi sen on kuitenkin yksi kurssi kahden kirjallisuuskurssin sijaan”. Mutta ehei, hyvät uutiset vaan jatkuu ja Katan päivä paranee paranemistaan. Sanoivat, että jos tää mun kolmas saksan kurssi siirretään tähän Humanities-kohtaan, niin voit valita jotain ”helpompaa” tuohon ”Freshman Core – Non-Business Electives” -sarakkeeseen. Esim. lentopallon!!! Nyt siis marssin Athletic Advisorin juttusille, sanon että tarvitsisin two credit hours of volleyball please. No big deal. Ja simsalabim: enää 12 kurssia jäljellä!

Joten otan viisi kurssia nyt keväällä, kaksi/kolme ensi kesänä ja neljä/viisi kurssia ensi syksynä, ja vuoden päästä jouluna mulla on undergrad-tutkinto kourassa. Kyllä kelpaa!

”If you set goals and go after them with all the determination you can muster, your gifts will take you places that will amaze you.” – Les Brown

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s