Anna Katariina

Day 7: Panama City Beach, Tallahassee

Lauantaina iskä ja äiti kiertelivät Tallahassee Lasseeta, tutustuivat paikallisiin ihmisiin ja joivat aamukahvit torilla. Samaan aikaan tytöt olivat siirtyneet taas uima-altaalle – aamulenkki jäi sattuneesta syystä väliin. Iltapäivällä vanhukset saapuivat takaisin hotellille, ja koko poppoo suuntasi kävelylle meren rantaan.

Uskomattoman kaunis biitsi – puhdas, valkoinen hiekka ja erittäin kirkas turkoosi meri – oli ikimuistoinen kokemus. Aallot paiskasivat rantaan, jossa me vilvoittelimme varpaitamme. Kirjaimellisesti sanoinkuvaamattoman hieno kokemus. Äitin mukaan Thaimaan hiekkarannat eivät vetäneet vertoja Panama City Beachille.

Illalla ruokapaikkaa etsiessämme kävelimme italialaisen ravintolan ohi, mutta mielestämme se oli liian kallis. Kun sopivaa paikkaa ei löytynyt, päätimme mennä kysymään turisti-infon naiselta vinkkejä. Tämä mukava ja rempseä rouva suostutteli meidät menemään tähän edellä mainittuun italialaiseen ravintolaan. Kyllä kannatti – pitsat olivat taivaallisia, samoin pastat. Kaisa söi elämänsä maukkaimman lasagnen. Palvelu oli taas kerran eteläosavaltioiseen tapaan erittäin ystävällistä.

P.S. Tämä turisti-infon nainen suositteli meille myös erästä ruokapaikkaa Atlantassa, mihin suuntaamme reissun lopussa. ”Fried chicken and woffles” (friteerattua kanaa ja vohvelia, aika erikoinen yhdistelmä). Naisetsa pystyi päättelemään, että hän tietää, mistä parasta ruokaa saa.

Illallisen jälkeen menimme kuuntelemaan paikallista countrybändiä. Meno oli aika lupsakkaa! Kaisakin pääsi äidin ja isän kanssa alaikäisenä sisään, kunhan poistuttiin kapakasta 10 mennessä.