Anna Katariina

Kulunut kuukausi

5 kommenttia

Huh huh, kun aika kuluu niin nopeasti. Enää kahdeksan viikkoa jäljellä tätä kevättä täällä, ja sitten on taas aika tulla Suomeen. Meillä on nyt siis viikon mittainen kevätloma. Tällä viikolla ei ole edes yhteisiä treenejä. Maanantaina alkaa taas koulu ja harkat, sitä kestää viisi viikkoa. Sitten loppuu joukkueen treenit, viikko koulua ja sitten loppuun vielä koeviikko. Aika hullua. Vastahan mä tänne tulin.

Meillä alkoi kaksi viikkoa sitten taas ”viralliset” joukkuetreenit. Alkukevät treenattiin siis pienryhmissä: 3-4 pelaajaa salissa kerrallaan, kaikilla 2 noin tunnin mittaista treeniä viikossa. Tähän viisi fysiikkatreeniä / viikko. Joten treenitunnit oli aika vähäiset. Nyt kaksi viikkoa siis ollut koko joukkue kasassa. Viitenä päivänä viikossa noin kahden tunnin lajitreenit, sekä tähän päälle viisi fysiikkatreeniä per viikko. Reilun viikon päästä meillä on ensimmäinen turnaus. Me pelataan nyt kevään aikana neljä harjoitusturnausta. Tai no mä en pelaa. En saa pelata edes näitä kevään harjoitusotteluita, vaikka ne ei vaikuta mun rangaistukseen millään tavalla.  Mulla siis edelleen 18 peliä jäljellä, jotka istun ensi syksyn alun turnauksissa. Pääsen kentälle, kun konferenssipelit alkaa ensi syksynä pre-season turnausten jälkeen.

Mitä kaikkea kuluneen kuukauden aikana on tapahtunutkaan.. Oon oppinut pelaamaan vähän koripalloa! Yksi kaveri, joka on pelannut korista ihan tosissaan, opetti mua. Oli hauskaa, ja itse asiassa opin aika nopeasti. Aikaisemmin kun olen heitellyt koreja tyyliin lentopallopassaritekniikalla.. Kävin myös katsomassa, kun tää kaveri pelasi koripalloa, ja jouduin itsekin kentälle, kun pari tyyppiä lähti aikaisemmin pois. Oli aika huvittavaa touhua, meitsi yhdeksän herran kanssa koripallokentällä. Olin vähän jälkijunassa koko ajan, no puolustus sujui ihan hyvin, mutta hyökkäyspäädyssä olin aika hyödytön. No, hauskaa oli ja hiki tuli!

Oon käynyt pari kertaa leffassa – Shutter Island (nukahtelin melkein koko ajan, joten en voi paljoa sanoa, oliko hyvä vai ei) ja nyt lauantaina Green Zone (Irakin sodasta, oli ihan mielenkiintoinen).

Pari viikkoa sitten kävin keskustassa sunnuntaibrunssilla ystävän kanssa. Keli alkaa olemaan tosi kaunis, Suomen kesäkeli. Oli mahtavaa istua terassilla ja ottaa vähän arskaa. Nyt voi kulkea ihan shortseilla ja T-paidalla, ja pari kertaa oon ottanut jo aurinkoakin.

Osallistuin myös kansainväliseen Idols-kilpailuun. Tai no en ottanut osaa, mutta nauraa räkätin yleisön joukossa. Oltiin erään pariskunnan (Jim & Mary), jotka työskentee kansainvälisten ihmisen kanssa, kotona. Taisin joskus tammikuussa mainita, kun oltiin heidän luonaan  kansainvälisellä illallisella. Nyt oli samanlainen illallinen, mutta myös Idols-kilpailu. Osallistujia oli vaikka mistä; Kanadasta, USA:sta, Bulgariasta, Afrikasta, Japanista, Kiinasta, Pakistanista.. Oli laulua, tanssia, kitaran ja huilun soittoa, stand up-komiikkaa yms. Tuomareina oli tietysti American Idolsin Simon, Randy ja Paula. Sai kyllä nauraa vedet silmissä sekä esityksille, että tuomareiden arvosteluille.

Koulussa menee oikein hyvin. Nyt on ollut vähän löysempi aikataulu, kun tiputin sen taidekurssin. Olin alunperin ajatellut, että lopettaisin saksan kielen opinnot tämän lukukauden jälkeen, mutta tulinkin toisiin tuloksiin. Miksi lopettaa, jos tykkään siitä ja siitä tulee olemaan mulle luultavasti paljonkin hyötyä? Joten päätinpä sitten tehdä saksasta minorin. Eli siis pääaineena mulla edelleenkin bisnes, mutta nyt lisäsin vielä saksan. Papereissa tulee siis lukemaan jotain vastaavaa: Major in Business (esim. accounting, economics, marketing, management..) ja Minor in German Language. Oon tosi innoissani ja onnellinen, että ehkä jonain päivän pystyn puhumaan saksaa melko sujuvasti.

Tuntuu, että nyt kevään aikana olen elänyt enemmän kuin viime syksynä. Vietän enemmän aikaa ystävieni kanssa, tutustun enemmän uusiin ihmisiin, teen uusia juttuja yms. Syksy meni aika lailla opiskellessa ja treenatessa, mutta nyt tuntuu, että olen löytänyt paremman tasapainon elämän eri osa-alueiden välille.

Viikko sitten lauantaina näin ensimmäistä kertaa meren, kun tehtiin päiväreissu to Gulf Shores. Lähdin matkaan kahden kaverin kanssa täältä Mobilesta, ajettiin lahden yli itäpuolelle ja suunnistettiin treffauspaikkaan. Meidän ystävä asuu Foley-nimisessä pikkukaupungissa. Kierreltiin ostoskeskuksessa, minä ja Alina ihan innoissaan, ja pojat (Josh ja Jonathan) ei ihan niin innoissaan. No, kovasti yrittivät sanoa, että heilläkin oli hauskaa, mutta me tytöt ei ihan uskottu. Shoppailukierroksen jälkeen mentiin Alinan kotiin, sieltä syömään ja sitten biitsille. Päivä oli tosi aurinkoinen, mutta tuulinen. Istuskeltiin Pink Pony Pubissa, missä Alina työskentelee ja käveltiin rannalla monta tuntia. Hiekka oli tosi valkoista, eikä ihan niin karkeaa, mihin Suomen biitseillä tottunut. Löysin pari ehjää simpukkakoteloakin. Päivä oli kaikin puolin mahtava!

En ollut ennen syönyt ravun saksia, vai mitä nyt olivatkaan (crab claws). No, puraisin sitten ihan kunnolla. Aika rapeaa oli ja sain ihan kunnolla roksuttaa, että se murenisi. Kohta kaverit sitten alkoivat nauramaan ja huutamaan, että KATA NOOO! Sitä ihan kuulunutkaan ilmeisesti ihan kokonaan syödä. Taas opin jotain uutta!

Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä! Ostin AUTON!!! Kyllä, minä omistan auton. En vieläkään ihan usko sitä todeksi.. Toyota Corolla 2001, valkoinen. Nahkapenkit (vähän kuluneet kylläkin) ja kattoikkuna (joka ei toimi). Mutta se on aivan ihana! Ajaa kauniisti kehräten. Kuvia mun kaunottaresta tulossa pian. Tällä viikolla oon hoitanut paperiasioita; vakuutukset + rekisterilaatat yms. Huomenna vielä oikea ajokoe. Kirjallisen kokeen tein pari viikkoa sitten. Vähän eri luokkaa hommata ajokortti täällä kuin Suomessa. Ei tarvitse mennä oikeaan autokouluun. Riittää, että astelee tähän ajokorttipaikkaan, tekee kirjallisen kokeen (joka on ihan järkyttävän helppo), ja ajaa parikymmentä minuuttia ajotarkastajan kanssa. Ja koko roska maksaa noin 25 dollaria..

Ihanaa kevättä sinne Suomeen!! Mä koitan ryhdistäytyä tän blogin kanssa ja kirjoitella jatkossa taas useammin.

”Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.”

5 thoughts on “Kulunut kuukausi

  1. Onpa siellä jo lämmintä!! Vastahan kirjotit että lunta satoi🙂 Ihanan näkösiä kuvia, näyttää lämpöselle ku ihan noinki vähissä vaatteissa tarkenee🙂
    Aika hullua toi ”autokoulu” siellä. Ei ihan liikaa vaadita että pääsee auton rattiin. Laitahan siitä autosta sitte kuvia🙂
    Nauratti toi ravun saksien syöminen🙂🙂

  2. Nahkapenkit ja kattolasi, kylläpä olet kaunottaren hommannut!😉 Kehrääkö yhtä kauniisti kuin hippi?😀

  3. Tosi ihania kuvia kyllä! Näytät niin iloiselta ja onnelliselta.🙂 Onnea tuoreelle autonomistajalle!😀

  4. Kiitos tytöt!! Ihana kuulla teistä. Ikävä teitä kaikkia! Mä oon alkanut jo tekemään kesäsuunnitelmia, pian nähdään😉 Joo, autokuvia tulossa pian!! Mun kaunotar kehrää jopa kauniimmin kuin Hippi😉 Mekin saatiin aika hyvät naurut noista ravun saksista.. Oppia ikä kaikki!
    Kivaa viikonloppua sinne, halit ja pusut!!

  5. Päivitysilmoitus: 2010 in Review « Anna Katariina

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s